TWENTE – Deze herfst is vervoerbedrijf Keolis officieel begonnen met de kick-off van haar nieuwe promotiecampagne genaamd “de bus is zo gek nog niet”. Tot en met half december inspireert Keolis reizigers met pakkende berichten om dit najaar met de bus te reizen. De campagne verleidt reizigers om naast de auto of de fiets ook eens aan de bus te denken voor de oversteek naar werk, school, familie of voor een dagje shoppen. De video’s, die de aftrap voor de campagne hebben ingeluid, zijn op het officiële YouTube account van Keolis te zien en worden onder andere via social media getoond aan reizigers.
In de nieuwe campagne van Keolis wordt er in drie verschillende video’s met een dikke knipoog ingespeeld op de voordelen die de bus verschillende doelgroepen kan bieden in vergelijking met de auto en de fiets. Zo zit je als scholier op weg naar college in de bus lekker droog én heb je ook nog eens tijd om die toets Engels voor te bereiden. Een stuk beter dan kletsnat worden in de regen en een boete riskeren voor het appen op de fiets. En sta je als forens ’s morgens op weg naar je werk liever niet in de file? Dan kan je er ook voor kiezen om met alle gemak de bus te pakken. Tijdens de reis kan je zelfs je laptop alvast openklappen. De bus biedt dus voor iedere reiziger zo zijn eigen voordeel. Oftewel, eigenlijk is de bus zo gek nog niet!
Test zelf jouw voordelen
Om reizigers te verleiden het ov eens uit te proberen heeft Keolis als onderdeel van deze campagne een aantrekkelijk probeeraanbod. Van 18 november t/m 15 december 2019 kun je in de bus voor slechts € 5,- een Herfst Dagkaart pinnen op vertoon van een kortingsvoucher. Afhankelijk van het reisgebied is deze aan te vragen op www.syntusutrecht.nl/acties, www.syntusgelderland.nl/acties en www.twents.nl/acties.