Toen de balans werd opgemaakt bleek dat de veiling het mooie bedrag van € 20.500,00 had opgebracht.
VROOMSHOOP – Onder de bezielende leiding van veilingmeester Dennis Jongeneel kwamen afgelopen vrijdagavond vele items onder de hamer tijdens een door de coronamaatregelen digitale veiling van Vroomshoopse Boys. De bekende en gedreven Vroomshoopse ondernemer gooide al z’n enthousiaste overtuigingskracht in de strijd.
Al spoedig weerklonk de opmerking dat het clubhuis van de Boys nou echt “dichterbie” komt. Er werd van alle kanten flink geboden. Mooi is het dat het eerste elftal van Vroomshoopse Boys weliswaar geen betaalde voetballers bevat, maar wel flink betaalde om een picknicktafel te veroveren. De telefoon stond roodgloeiend bij Marc Olsman en Tim van der Kolk, die de bieders te woord stonden.
De inzet was een mooi bedrag op te brengen voor de acties voor het nieuwe clubhuis van Vroomshoopse Boys. Die opzet slaagde wonderwel, want even na middernacht werd met succes meer dan € 2.000,00 geboden voor een boxspring van Eastborn als laatste veilingstuk. Toen de balans werd opgemaakt bleek dat de veiling het mooie bedrag van € 20.500,00 had opgebracht. Dat betekende een flinke boost van de acties, waardoor de teller na eerdere acties nu op meer dan 25 mille staat. Momenteel loopt er ook een kentekenactie, waarop via de website www.vvvroomshoopseboys.nl ingeschreven kan worden voor een tientje per maand.
Meerdere concrete acties liggen in het verschiet, zoals een obligatieactie vanaf maart tot en met mei, een sponsorloop door de jeugd op 11 mei en een bedrijvenvoetbaltoernooi op 11 en 18 juni 2022. In totaal is een bedrag van 1,5 ton nodig door opbrengsten uit acties. De afgelopen week werd bekend dat dankzij eigen spaargeld, een financiering en de aanstaande privatisering van de kleedkamers op de Bosrand Vroomshoopse Boys inmiddels van 850.000 euro voor de bouw van het nieuwe clubhuis verzekerd is.
De digitale veiling werd gecombineerd met een aantrekkelijke pub-quiz, waaraan meer dan 100 teams meededen. De uitstekend op dreef zijnde presentatoren Stephan Bloemendal en Jeroen Bos vuurden in taal 70 vragen in 7 aparte categorieën op de deelnemers af. Het duo Annelie van den Poll en Lisa Mosterd won de pubquiz, op de voet gevolgd door Iris Roelofs en Maureen Meijer.
Voorzitter Edward Olthof en de voorzitter van de denktank van de acties Erik Netters waren afgelopen vrijdagavond op pad in Vroomshoop en de camera legde hun gesprekken met meerdere enthousiaste deelnemers vast. Een grote actiethermometer wordt binnenkort in de huidige kantine geplaatst. Op een verdere stijging van de temperaturen en het blauw-gele kwik wordt de komende tijd bij de Boys gehoopt. In ieder geval heeft de geslaagde veiling een flinke boost gegeven.